zaterdag 4 oktober 2008

Vier dagen New York, een honor-beste-speler-van-de-wedstrijd-award en een A- later

Het is alweer een paar weken geleden dat ik mijn laatste update heb geplaatst. Op dit moment zit ik alleen op mijn kamer met een Michael Jackson dvd op de achtergrond dit verhaal te typen. Ik ben net een paar uur terug van een tweedaagse hockeytrip. Veronica is in the Bronx.
Zo goed als het gaat met de afleiding op het scherm zal ik snel een update typen van de afgelopen weken. Of eigenlijk van afgelopen week, want dat was de meest spectaculaire week tot nu toe. Zo ver dat niet alle weken spectaculair zijn.

Anyways… vorige week zaterdag vertrok ik met een paar vriendinnetjes naar de grote appel stad. Ik had hier zoveel zin in, want na ruim een maand in de bergen, was ik wel weer toe aan een stad. De foto’s die ik hiervoor heb geplaatst zijn ook van deze trip, zoals je misschien wel al doorhad. Iedereen vraagt hier: Wat heb je gedaan? Welke musea heb je bekeken en welke andere toeristische attracties heb je gezien??
Ik kan kort zijn, geen enkele. Afgezien van ground zero, daar zijn we langs gerend. We wilden wel, maar mijn lieve Iraanse vriendinnetje stuurde ons de verkeerde richting op toen we naar het Metropolitan Museum of Art liepen. Hierdoor kwamen we uiteindelijk uit in Harlem. Toen besloten we Harlen te bekijken, maar werden we soort van lastiggevallen door Harlem guys, en aangezien de reputatie van Harlem NYC niet heel erg goed is… zijn we omgekeerd. We voelde ons al niet zo op ons gemak aangezien we de enige blanken waren in die straat. Geen zorgen, we zijn heelhuids bij de subway aangekomen om richting ons lovely appartement te gaan. Want jawel, hetzelfde lieve Iraanse vriendinnetje ownt een appartement in NYC. Helaas pindakaas waren we zo moe dat we de stop miste en op Times Square uitkwamen. Ja, die toeristische plek hebben we ook gezien toen. Dat was uiteraard heel vet, afgezien van Hurricane Kyle, die zich best netjes heeft gedragen maar af en toe wel wat spetters op ons neerliet. Daar hebben we mijn home gecheckt… de M&M store. Voor degene die niet naar het ECL gingen, mijn bijnaam daar was M&M. Don’t ask why, because that is a funny, but other story! Ik heb me daar zeker vermaakt, voelde me helemaal thuis, haha.
Ik kan nog geen gedetailleerd een dagschema gaan opschrijven, maar dat is saai en ik heb het idee dat dit Michael Jackson kijken en weblog schrijven niet echt een goede combinatie is. Daarnaast heeft de klok net 00:00 uur geslagen en ik wil zo lekker in mijn bed kruipen.
We hebben dus geen toeristische attracties gezien, wat hebben we wel gezien? Manhattan van drie verschillende dakterassen, Queens Flushing (Beijing als je het ons vraagt), Harlem dus, downtown Manhattan, Soho, Chinatown, greenwich village, ground zero en de Empire State building van veraf. Maar de stad beleven op een ‘minder-toeristische’ manier was geweldig! New York City is geweldig en ik heb er wat winter-inkopen kunnen doen. Want de kou komt eraan. Vanavond konden we al wolkjes blazen… dus ik ben benieuwd hoe koud het hier gaat worden in de komende maanden.

Punt numero 2, hockey… we hebben de helft van de wedstrijden al gehad en nog maar een wedstrijd gewonnen… niet iets om trots op te zijn, maar het is de harde waarheid. Het team blijft leuk en ik vind de sport ook nog wel leuk. Al moet ik zeggen dat het ook wel tof zou zijn om een wedstrijd te winnen. Wat we vandaag bijna deden trouwens. Het was super spannend! Wij scoorden het eerste goal en na 70 minuten stond het 0-0. Helaas pindakaas doen ze hier niet aan gelijkspel, dus er werden 15 minuten extra toegevoegd. En voor geen reden spelen ze hier de extra tijd 7 tegen 7. Ik had de hele wedstrijd gespeeld, maar speelde niet de extra tijd. Het meest frustrerende was nog wel dat Jessie (spits) bijna had gescoord, maar het ging echt 3 millimeter naast het goal. En uiteindelijk kreeg de andere school een corner en ging er iets mis bij het uitlopen.. dat wil zeggen, niemand liep uit. Goal… 2-3 na 84 minuten. We konden onszelf wel schieten…. Zo frustrerend, want wij domineerde het spel.
Vrijdag hadden we ook een wedstrijd.. die speelden we ook goed, maar scoren ligt nog moeilijk bij de voorhoede. We hebben wel gescoord, maar niet genoeg. Ook deze wedstrijd heb ik de volle 70 minuten gespeeld op de oude vertrouwde manier: op-de-man-verdedigen. Nummer 18 is van mij en ik blijf erbij, she is my best friend. Leukste detail van deze wedstrijd is dat mijn coach achteraf zei dat als ze een award voor beste speler van de wedstrijd kon uitrijken, dat ik hem zou krijgen… enorme boost na weer een verlies. 
En we hebben zoveel meer wedstrijden gehad afgelopen weken, maar de uitslag was telkens hetzelfde, het spel anders. Zal jullie er niet mee lastig vallen 

Ander leuk bericht dat ik vanavond kreeg is een A- voor een lastige opdracht. Vier studenten hadden een artikel geschreven over de verkiezingen die over precies een maand zijn. Ik moest deze combineren tot een verhaal. In het engels is dat behoorlijk lastig, maar mijn professor vond dat ik een excellent job had gedaan. Daarnaast heb ik voor deze les al een B gescoord en voor mijn journalistiek 2 les een 85 (uit 100). Ben tot nu toe dus dik tevreden met mijn resultaten. Deze week heb ik weer twee deadlines en ik moet er nog behoorlijk veel voor doen. Daarnaast heb ik wat leeswerk en opdrachten. Vanaf morgen wordt het dus weer echt studeren. Over twee weken kan ik weer relaxten, dan komen mijn ouders een paar dagen hier en ga ik weer naar NYC en de bergen hier omheen!

Ik heb er zoveel zin in, kan niet wachten om weer naar de stad te gaan. I love NY! Ik heb ook zo’n t-shirt gekocht, dus beetje toerist was ik wel, haha.

Nu ga ik richting mijn bedje want ik heb het idee dat dit niet zo’n sterk verhaal is.
Hoe gaat het met iedereen in ‘Dutchland’, zoals de Muslims het noemen, haha. Veel regen en kou? Of is de zomer nog bezig daar?

Laat het me weten, ik vind het leuk om jullie e-mailtjes te lezen. Sorry als ik niet zo snel reageer… maar het leven van een exchange student is nou eenmaal erg druk.
Trouwens… twee dagen geleden droomde ik dat ik naar huis ging (het was in een totaal andere school, maar met dezelfde mensen) en ik wilde niet weg. Ik wilde mijn vrienden hier niet achterlaten en de mooie natuur gedag zeggen… dat belooft dus wat.
En ik mis Haarlem wel hoor! Wees niet bang… ik kom wel terug. Of ik het nou wil of niet, het moet toch 

See you soon my lovely readers!

XOXO – Emmi

Ps. Ik heb Serena van der Woodsen gezien, ze waren aan het filmen op Times Square toen wij daar langs liepen!! (Serena van Gossip Girl… vandaar de XOXO… ) Nevermind.










Geen opmerkingen: