zaterdag 6 december 2008

Can I see your ID's please?!

Er wordt aan de deur geklopt. Het is 5 december, maar het is niet Sinterklaas. Het is de RA, de 'baas' van mijn gang. Onwetend en wel, doet mijn Engelse vriendin de deur open.
"Hi, guys, I just wanted to see if everything is ok..." Dan ziet ze mijn Iraanse vriendin snel haar kopje verstoppen en haar stem stokt.
"Can I see that please?!"
"No, Im just drinking juice..."
"Can I see that please?!"
"Im sorry..."
Dat was het... mijn RA verpestte onze Sinterklaasavond omdat dit idiote land geen alcohol toestaat aan 'kinderen' onder de 21 jaar... volgens mij zijn wij oud genoeg om dat zelf te bepalen. Anyways.. onze ID's werden ingenomen, namen genoteerd en komende week moet ik op gesprek komen bij de hoofdbaas van mijn gebouw.
What am I going to tell him?! "Im sorry, Ive been allowed to have alcohol for 4 years now... I didn't think it would be such a big deal if people who are 21 would drink in my room, in the room of a 20 year-old-Dutch!-girl...
Come on... ik heb bijna de neiging om alles te doen wat legaal is voor mij wanneer ik terug ben in Nederland... hopelijk zal het zo ver niet komen.
Sinterklaas was verpest, maar vandaag een rematch. Ik ga later vandaag naar een sinterklaas-parade (ja, je leest het goed) in Rhinebeck, upstate New York.
Nog twee weken in dit idiote land waar ik toch wel een beetje gehecht aan ben geraakt.
Ik zal het missen, maar ik mis de (echte) vrijheid die wel in Nederland hebben nog meer!

Geen opmerkingen: